torsdag 26 augusti 2010

Norgeresa och Jockes konvalecens snart över



Ser ni nåt särskilt med bilden? Jo jo men: Inget bandage runt Jockes ben!! Ingen strut på huvudet!!!

I tisdags kväll kom jag hem efter några dar uppe i Lödingen (nära Narvik) där jag hälsat på Daniel och Maria. Jag hade några underbara dagar i en fantastisk natur. Dessutom sol nästan hela tiden vilket är ett unikum i de här trakterna. Jag har ett webalbum från Lofoten som ni kan titta på här:
http://www.candymans.se/#13.2
Gissa om hundarna var överlyckliga när jag kom hem! Jocke hade varit jätteorolig hela tiden jag var borta. Och fram för allt Mellis och Sussie bara tjöt rakt ut när de fick träffa husse igen.

Redan innan jag åkte så hade vi slutat ha bandage på Jockes ben. Men eftersom han tidigare nopprat upp huden på insidan av benet (på andra sidan av såret) så fick han fortsätta att ha struten på huvudet. Men när jag kom hem så hade han börjat få lite klåda i ena örat så vi testade att ta av struten. Då hade han haft struten på i nästan 12 veckor. Så inte undra på att örat blev lite instängt och "ovädrat". Men nu har det gått bra i ett par dar så vi får hoppas att allt snart är helt bra. Det har för övrigt börjat växa päls även på det område som helt saknade hud efter operationen. Usch - det var 12 långa veckor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar