söndag 14 mars 2010

Hemma igen - nya utmaningar!

Malvin på premiärpromenad med mamma Lisa
Vi kom hem lördag eftermiddag efter en lugn hemresa på nytinat sommarväglag. Hundarna var urlyckliga att vara hemma. Lisa helnöjd och valparna abnormt överlyckliga. De tjöt och for och klättrade och nabbade på mig. Och jag var minst lika lycklig att träffa dom igen.
Vid prisutdelningen på Polar Distans så hade jag den enorma turen att vinna ett deltagande i Polar Distans 300. Hmm riktigt värdefullt pris (3.500kr) Men ack så krävande. Jag hade väl inte riktigt tänkt satsa på nåt så stort. Men nu har på nåt vis tanken börjat slå rot i min hjärna. Det lär ta några år innan jag har ett färdigt spann. Kidsen är trots allt bara 4 månader ännu. Men jag har redan börjat träningen! På bilden ser ni Malvin som för första gången är ute på promenad och får prova på att gå i selen. Det är många små steg fram till PD 300! Selen är för övrigt drygt 10 år gammal. Getz hade den första gången och den har fungerat som valpsele för all våra hundar genom åren.
Om ett tag så kommer en längre historia från mitt Polar Distans i år. Den kommer på min hemsida och jag berättar när den är publicerad där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar