fredag 8 januari 2010

Vad vann kriget??

Ja vad var det som vann andra världskriget? Var det månne RAF i slaget om Storbrittanien? Atombomben över Hiroshima/Nagasaki? Slaget vid Stalingrad? Var det kanske engelska flottan? Ja där börjar vi närma oss...

idag hade jag händelsevis ledig dag. Självklart hundträning på schemat. Termometern visade som bäst -19C. Helt OK om du kör släde. Men sitta still på en ATV en lång tid blir VÄLDIGT kallt. Men då kom jag på det: För typ 40 år sedan köpte jag på Försvarets överskottsförsäljning några ylleundertröjor som härstammade från Engelska flottan. Ingen merinoull här inte. Utan garanterat super-kliande material som höll en utmattad matros varm och vaken flera nätter i rad. Utan dessa underetröjor hade förvisso aldrig England kunnat vinna kriget....

Så jag bottnade med en sån undertröja, sedan en fleecetröja, sedan en norsk lusekofta (i ull) som min mor stickat för flera år sen. Ytterst en välfylld dunrock. På händerna tovade yllevantar (som min mor gjort för flera år sen) med tunnare yllevantar innuti. Div rånarluvor, fuskpolos, tredubbla kalsonger mm mm gjorde att jag faktiskt överlevde träningsturen på en dryg timme utan att frysa.

Sedan måste jag bara visa den här kopian av Magnetos stamtavla. Den kom till Katerina för några dar sen och har nu gått vidare till SKK. Så nu kommer snart Magneto och sedan valparna att vara fullfjärdade registrerade SKK-hundar. SKK i all ära, men den amerikanska stamtavlan är rena konstverket i jämförelse!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar